О метафоре филологической и педагогической

Authors

  • Кодиржон Носирович Носиров НамГУ

Keywords:

педагогическая метафора, метафоричность, бессоюзная метафора, индивидуальная метафора

Abstract

В данной статье говорится о филологической и педагогической метафоре. Метафора не просто сравнение, а скрытое сравнение. Метафора служит орудием мысли, с помощью которого нам удается постичь и понять смысл того или иного нового явления.

References

Nosirov K. Pedagogical thought in the stories of Ch.Aitmatov. EPRA International Journal of research & development (IJRD), Volume 6, Issue 4, April 2021, Impact Factor: 8.013

Абдулвохидов Э. «Pedagogical thoughts reflected in the story of Ch.Aitmatov “White stemboat”» // Международный научный журнал. – Филадельфия, АҚШ, – 2020(International Scientific Journal ISJ Theoretical & Applied Science Philadelphia, USA issue 10, volume 78 published October 30, 2019). Стр.432-434. (Global Impact Factor. 7,8)

Абдулвохидов Э. «Pedagogical thoughts in the journalism of Chingiz Aitmatov» //Международный научный журнал. – Филадельфия, АҚШ, – 2020 (International Scientific Journal ISJ Theoretical & Applied Science Philadelphia, USA issue 10, volume 91 published October 11, 2020, Scopus ASCC: 1208). Стр.101-104. (Global Impact Factor. 7,8)

Абдулвохидов Э. Chingiz Aitmatov’s pedagogical concept in the development of pedagogical and publicistic thought (Педагогическая концепция Чингиза Айтматова в развитии педагогической и публицистической мысли) // ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. ISSN: 2249-7137. Vol. 11, Issue 3, March 2021.Стр. 1050-1057. (Global Impact Factor. 7,8)

Файзуллаева Х. Э. «Работа по фразеологии при изучении имени числительного» Science and education. Scientific journal. ISSN 2181-0842. Volume 1, ISSUE 2, May 2020, 574-577

Fayzullayeva KH.E. “Metaphor explanation methods when studying artistic” Multidisciplinary Peer Reviewed Journal. Research for revolution. ISSN № -2581-4230. Impact Factor-5.785. Volume 6, ISSUE 7, July-2020, 298-301p

Файзуллаева Х. Э. “Обогащение русской речи студентов общеязыковыми метафорами.”Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences VOLUME 1 | ISSUE 4 ISSN 2181-1784. Scientific Journal Impact Factor SJIF 2021: 5.423 – Page No.:

Ismanova M.M. “What maked V. P. Gusin to use pseudonyms” JournalNX A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal Research for Revolution ISSN №-2581 – 4230 Impact Factor-5.785. Volume 6, ISSUE 7, July-2020. - Page No.: 302-304

Исманова М.М. “Поэты серебряного века в оценке В.Полонского” Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences VOLUME 1 | ISSUE 4 ISSN 2181-1784. Scientific Journal Impact Factor SJIF 2021: 5.423 – Page No.: 1075-1080.

Chjen Elena V. «Personally-oriented approach in upbringing students in the system of lifelong education» ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Jornal. ISSN: 2249- 7137 Impact Factor SJIF 2020= 7. 13 ,17-21 бет

Chjen Yelena Vitalyevna «Interactive methods of teaching russian literature in schools with uzbek language learning». Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences VOLUME 1 | ISSUE 4 ISSN 2181-1784. Scientific Journal Impact Factor SJIF 2021: 5.423 – Page No.:1169-1175.

Akramova E. I. “ Education of high-level young people in the family and inter-flow conflict” Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences VOLUME 1 | ISSUE 4 ISSN 2181-1784. Scientific Journal Impact Factor SJIF 2021: 5.423 – Page No.:1072-1075.

Downloads

Published

2021-12-28

How to Cite

Носиров, К. Н. (2021). О метафоре филологической и педагогической. Science and Education, 2(12), 793-802. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/2243