O’zbekiston qadimiy me’moriy yodgorliklaridagi bitiklar tahlili. Tahlillarni muhandislik grafikasi va dizayn bilan integratsiyasida ko’rinishi
Keywords:
me’moriy yodgorliklar, bitiklar, grafika, dizaynAbstract
Tarixdan bizga ma’lumki, uyg’onish davrining dastlabki bosqichlarida odamlar dunyo, olam, tabiat to’g’risida tasavvurga ega bo’lmaganlar, atrofda sodir bo’ladigan jarayonlar, holatlarni kuzatuvchilari bo’lishgan, xolos. Vaqtlar o’tib jarayonlarning sodir bo’lishini faqat kuzatibgina qolmay, endilikda turli xildagi ma’lumotlarni jamlab, ularni birma-bir tahlil qilishni boshlaganlar. Odamlarning o’zlariga bo’lgan ehtiyojlari, ov, mehnat qurollarining asta sekinlik bilan ixcham, qulay, sifatli bo’lib takomillashib borishi, atrofdagi olam to’g’risida tasavvurlarining rivojlanishiga sababchi bo’ldi. Odamlarning atrofida sodir bo’ladigan turli xildagi hodisalarga bo’lgan munosabatlarining natijasida jamlangan ma’lumotlari, to’plangan bilimlarni, turli usullardagi tajribalarni muhokama qilish zaruriyati vujudga keldi. Insonlarni qiynaydigan hozircha javobi yo’q savollar bisyor edi. Buning uchun tajriba, kuzatuvlar o’tkazilishi lozim edi va shu ishga qo’l urildi. Vaqtlar o’tib, tabiatni fan sifatida rivoj topishi (eramizdan oldingi 384-322 yillar) Aristotelning "Fizika", "Metafizika" asarlarida o’z aksini topgan.
References
Ro’ziyev E. I., Ashirboyev A. O. Muhandislik grafikasini o’qitish metodikasi. 2010 y
A.Abduraxmonov Chizmachilikdan grafik ishlar tizimi. O‘quv qo‘llanma.«Cho‘lpon», 2005 yil.
“Архитектура, строительство, дизайн”. “Дизайн”. Журналлар
“Архитектура, живопись, скульптура, графика, декоративное искусство”, М., “Советская энциклопедия”, 1986 г.
A.Abduraxmanov,I. Raxmonov Chizmachilikdan ma'lumotnoma, T. 2005
Мелодинский, Д.Л. Школа архитектурно-дизайнерского формообразования М. 2004