Determination of the quality of knowledge in the education system of the Republic of Uzbekistan through international programs

Authors

  • L.S. Kozlov Namangan State University

Keywords:

international program, testing, knowledge assessment, monitoring, skills, PISA program, competencies

Abstract

The article discusses the problem of introducing international programs for assessing the knowledge of students in educational institutions of Uzbekistan into practice. The analysis of international programs that determine the quality and level of education, which are widely used as a criterion for further improving the quality of education in different countries, is carried out.

References

Козлова, Л.С. Использование интерактивных методов обучения на занятиях по русскому языку / Л.С. Козлова // Материалы 23 - междисциплинарной конференции. - Ташкент, 2020.

PISA Test // OECD [Электронный ресурс]. URL: https://www.oecd.org/pisa/test/

Цукерман Г.А. Оценка читательской грамотности: материалы к обсуждению // Центр оценки качества образования ФГБНУ «Институт стратегии развития образования Российской академии образования» Министерства просвещения РФ. [Электронный ресурс] URL: http://www.centeroko.ru/public.htm//pisa_pub

American Press Institute. (2014). How Americans get their news. [Электронный ресурс]. URL: http://www.americanpressinstitute. org/publications/reports/survey-research/how-americans-get-news/

Оценка читательской грамотности в рамках международного исследования PISA-2018// Центр оценки качества образования ФГБНУ «Институт стратегии развития образования Российской академии образования» Министерства просвещения РФ. [Электронный ресурс] URL: http://www.centeroko.ru/pisa18/pisa2018_rl.html

Ўқувчиларнинг саводхонлигини баҳолаш бўйича халқаро тадқиқот дастури ҳақида. Қўлланма. – Тошкент: Таълим сифатини баҳолаш бўйича халқаро тадқиқотларни амалга ошириш Миллий маркази, 2019. – 68 б.

Downloads

Published

2022-05-31

How to Cite

Kozlov, L. (2022). Determination of the quality of knowledge in the education system of the Republic of Uzbekistan through international programs. Science and Education, 3(5), 1332-1338. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/3576

Issue

Section

Pedagogical Sciences