Sequence of formation of contentive speech skills of a child

Authors

  • Nargiza Akhmadjanovna Baratova NamSU

Keywords:

speech skills, graphic text, speaking, understanding spoken words

Abstract

This sequence of skills is determined by their degree of complexity. First, simpler skills are mastered, and then more complex speech skills “grow” from them.

References

Лынская М. И. «Формирование речевой деятельности у неговорящих детей с использованием инновационных технологий». – Серия: Специальная коррекционная педагогика, Издательство «Парадигма», 2012.

Ньюмен С. Игры и занятия с особым ребёнком: Руководство для родителей.— М.: Теревинф, 2004.

Зикеев А. Г.Работа над лексикой в начальных классах специальных (коррекционных) школ: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. — М.: Издательский центр «Академия», 2002. - 176 с.

Downloads

Published

2024-03-27

How to Cite

Baratova, N. A. (2024). Sequence of formation of contentive speech skills of a child. Science and Education, 5(3), 473–475. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/6852

Issue

Section

Pedagogical Sciences