Mehnat sohasidagi ijtimoiy sherikchilik tushunchasi hamda ijtimoiy sheriklik organlari to‘g‘risidagi normativ-huquqiy hujjatlarning tahlili va ularning o‘zaro uyg‘unligi

Authors

  • Jasur Abdug‘afforov Toshkent davlat yuridik universiteti

Keywords:

ijtimoiy sheriklik, Mehnat Kodeksi, fuqarolik jamiyati institutlari, xodimlar, davlat, ijtimoiy sheriklik organlari

Abstract

Mehnat sohasidagi ijtimoiy sheriklik tushunchasi o‘zida davlat, ish beruvchilar va xodimlarning bu boradagi hamkorligini ifodalaydi. Ijtimoiy sheriklik mehnat munosabatlarida ijtimoiy-iqtisodiy masalalarni qonunchilik hujjatlari asosida tartibga solishni, ijtimoiy sheriklikni rivojlantirish davlatning bosh maqsadlaridan biriga aylanganini o‘zida mujassam etadi. So‘nggi yillarda amalga oshirilayotgan islohotlar, xususan, yangi tahrirdagi Mehnat Kodeksining qabul qilinishi va ushbu qonun hujjatida “ijtimoiy sheriklik organlari” deb ataladigan yangi tushunchaning kashf etilishi va amaliyotga tadbiq etilishi katta yangilik bo‘ldi. Bu kabi islohotlar fuqarolik jamiyati institutlari va davlat o‘rtasidagi hamkorlikni yanada jadal taraqqiy etishiga hissa qo‘shadi. Ushbu maqola O‘zbekiston Respublikasida mehnat sohasidagi ijtimoiy sheriklik organlarining huquqiy asoslarini tahlil etish asnosida ular faoliyatining keyingi bosqichlari haqida mulohaza yuritishga qaratilgan.

References

O‘zbekiston Respublikasi “Ijtimoiy sheriklik to‘g‘risida”gi Qonuni.

O‘zbekiston Respublikasining “Nodavlat-notijorat tashkilotlar to‘g‘risida”gi Qonuni.

O‘zbekiston Respublikasining Mehnat Kodeksi.

O‘zbekiston Respublikasining “Kasaba uyushmalari to‘g‘risida”gi Qonuni.

https://emassn.uz/en. Association of employers of Uzbekistan

Downloads

Published

2024-05-30

How to Cite

Abdug‘afforov, J. (2024). Mehnat sohasidagi ijtimoiy sherikchilik tushunchasi hamda ijtimoiy sheriklik organlari to‘g‘risidagi normativ-huquqiy hujjatlarning tahlili va ularning o‘zaro uyg‘unligi. Science and Education, 5(5), 313–320. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7019

Issue

Section

Pedagogical Sciences