Maktabgacha taʼlim tashkilotlaridagi tarbiyalanuvchilarining mustaqillik sifatlari tahlili va bolalarda mustaqillik sifatlarini shakllanishiga taʼsir etuvchi omillarni oʻrganish
Keywords:
mustaqil, muloqot qilish tadqiqot, mustaqillik sifatlari, o'yin faoliyati, ta'lim, maktabgacha ta’limAbstract
Maktabgacha yoshdagi bolalarda mustaqillikni oʻyin faoliyati orqali shakllantirishni oʻrganishga qaratilgan tadqiqotlar oʻyin bolalarda mustaqillikni rivojlantirishga qanday hissa qoʻshishini tahlil qilish maqsadida amalga oshirishni koʻzda tutadi. Eksperimental yondashuv oʻyinning bolaning mustaqilligiga taʼsirini tizimli tahlil qilish imkonini beradi. Tadqiqotda bolalarning mustaqillik darajasini baholash uchun turli xil usullar va metodlarini qamrab olgan masalan, oʻz-oʻzini baholash shkalasi, xatti-harakatlarini kuzatish yoki maxsus ishlab chiqilgan oʻyin faoliyatida ishtirok etuvchi bolalarning eksperimental guruhini bolalarning nazorat guruhi bilan taqqoslash kabi metodlardan foydalanilgan.
References
Almazova T.A. Maktabgacha yoshdagi bolalarni taʼlim va tarbiyalashning xususiyatlari. M., 2007. – 40 b
Avdeeva N.N. 1 yoshli bolalarda shaxsiyatning genetik asoslarini rivojlantirishda yetakchi faoliyatning roli // Ontogenezda psixikaning rivojlanishini davrlashtirish muammolari.- M., 2016 -10b
Ageeva E.J.I. Katta yoshdagi maktabgacha yoshdagi bolalarning tafakkurini shakllantirishda yoshning oʻziga xos xususiyatlaridan foydalanish /./Yosh olimlarning asarlarida maktabgacha taʼlim muammolarini oʻrganish. M., 2005. – S. 3-5 b.
Tarbiyalanuvchilar organizmining taʼlim va jismoniy yuklarga moslashishi / Ed. A. G. Xripkova, M. V. Antropova. M.: Pedagogika, 2012. – 5 b
Ayvazyan JI.M. Loyihalash jarayonida katta maktabgacha yoshdagi bolalarda aqliy faoliyatni shakllantirish: Dissertatsiya avtoreferati. Diss. Samimiy. Ped. Fanlar. Yerevan, 2002,2 b
Taʼlimga qiziqishni shakllantirishning dolzarb masalalari / Ed. G.I. Shukina. M. : Maʼrifat, 2004 y,6,12 b