Musiqiy pedagogikada musiqa nazariyasi va garmoniya fanlarining o‘zaro bo‘liqlik nazariyasi
Keywords:
klassik gomofonik ohang, musiqiy garmoniya, falsafiy-estetik tushuncha, intervalli tizim, akkordlar va modal funktsiyalar, badiiy elementlarAbstract
Musiqiy pedagogika - pedagogika ta’limining (umumiy pedagogika) musiqa sanʼati vositalari orqali taʼlim, tarbiya va rivojlanuvchi xususiyatlarini oʻrganuvchi sohasi. Musiqiy garmoniyaning mohiyati garmoniya falsafiy-estetik tushunchasini tovush hodisalari maydoniga proyeksiya qilishdan iborat. Garmoniya musiqa uchun eng o‘ziga xos badiiy elementlar va munosabatlarni birlashtiradi: shkalalar va intervalli tizimlar, akkordlar va modal funktsiyalar va boshqalar. Dinamik o‘zgaruvchanlik ijro jarayonining ajralmas qismi bo‘lib, ijroning majoziy va semantik mazmunini etkazishga qaratilgan. Ijrochi musiqachilar quyidagi dinamik vositalardan foydalanadilar: urg‘u, dinamikaning kuchayishi va kamayishi, mavhumlash orqali har bir toifaning mohiyatini tushunish va ularning intonatsiya jarayonida rolini aniqlash mumkin.Downloads
Published
2024-12-27
How to Cite
Xurshida Normurotovna Jumayeva. (2024). Musiqiy pedagogikada musiqa nazariyasi va garmoniya fanlarining o‘zaro bo‘liqlik nazariyasi . Science and Education, 5(12), 207–213. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7348
Issue
Section
Pedagogical Sciences