Maktab yoshidagi bolalarni badiiy-estetik tarbiyalash nazariyasi va amaliyoti muammolariga munosabatni shakllantirish

Authors

  • Gulshan Ramazonovna Ne’matova Buxoro psixologiya va chet tillar instituti

Keywords:

badiiy-estetik tarbiya, go‘zallikni idrok etish, estetik ta’lim tizimi, emotsional-ruhiy holat, nazariyasi va amaliyoti muammolari

Abstract

Maqolada shaxsiyat va estetik madaniyatni shakllantirishning eng qulay yoshi, boshlang‘ich maktabda muhimdir. Tabiatning, atrofdagi odamlarning, narsalarning go‘zalligini his qilish bolada alohida emotsional-ruhiy holatlarni yuzaga keltiradi, hayotga bevosita qiziqish uyg‘otadi, qiziquvchanlikni kuchaytiradi, tafakkur, xotira, iroda va boshqa psixik jarayonlarni rivojlantiradi. Badiiy-estetik ta’lim - go‘zallik tuyg‘usini maqsadli ravishda tarbiyalash, san’at va hayotdagi go‘zallikni idrok etish va ko‘rish, unga baho berish qobiliyatini shakllantirish jarayonidir. Badiiy-estetik tarbiyaning vazifasi badiiy didni shakllantirishdan iborat. Badiiy-estetik ta’lim tizimi sizni atrofdagi go‘zallikni, atrofdagi haqiqatda ko‘rishga o‘rgatish uchun mo‘ljallangan.

Downloads

Published

2024-12-27

How to Cite

Gulshan Ramazonovna Ne’matova. (2024). Maktab yoshidagi bolalarni badiiy-estetik tarbiyalash nazariyasi va amaliyoti muammolariga munosabatni shakllantirish . Science and Education, 5(12), 273–281. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7358

Issue

Section

Pedagogical Sciences