Maktab yoshidagi bolalar estetik tarbiyasida musiqa asarlarining ta’sirchanlik mezonlari va tanlash strategiyalari

Authors

  • Gulshan Ramazonovna Nematova Buxoro psixologiya va xorijiy tillar instituti

Keywords:

maktab yoshidagi bolalar, estetik tarbiya, musiqa asarlari, ta’sirchanlik mezonlari, tanlash strategiyalari, ruhiy rivojlanish, hissiy ta’sir, yoshga moslik, tarbiyaviy ahamiyat, musiqa janrlari, didaktik maqsadlar, melodiyalar, ritm, tempa, tonallik

Abstract

Mazkur maqola maktab yoshidagi bolalar estetik tarbiyasida musiqa asarlarining ta’sirchanlik mezonlari va tanlash strategiyalarini tahlil qiladi. Musiqa, bolaning ruhiy va hissiy rivojlanishiga ta’sir etadigan kuchli vosita sifatida, estetik didni shakllantirish, axloqiy qadriyatlarni o‘rgatish va ijtimoiy ko‘nikmalarni rivojlantirishda muhim rol o‘ynaydi. Maqolada musiqa asarlarini tanlashda yoshga moslik, tarbiyaviy ahamiyat, ruhiy ta’sir va janr tanlovi kabi mezonlar yoritilgan. Ushbu maqola, maktab o‘qituvchilari, musiqa pedagoglari va ota-onalar uchun bolalarning musiqa orqali estetik tarbiyasini samarali tashkil etish bo‘yicha amaliy tavsiyalar beradi.

Downloads

Published

2025-03-30

How to Cite

Gulshan Ramazonovna Nematova. (2025). Maktab yoshidagi bolalar estetik tarbiyasida musiqa asarlarining ta’sirchanlik mezonlari va tanlash strategiyalari . Science and Education, 6(3), 295–299. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7551

Issue

Section

Pedagogical Sciences