Xalq musiqasi asarlaridan foydalanish orqali milliy o‘zlikni shakllantirishning pedagogik usullari

Authors

  • Sitora Xolmurod qizi Nurova Buxoro psixologiya va xorijiy tillar instituti

Keywords:

xalq musiqasi, milliy o‘zlik, pedagogik usullar, musiqiy ta’lim, an’analar, madaniy meros, o‘quvchilar, ijro, interaktiv yondashuv, folklor, musiqiy rivojlanish, tarix, qadriyatlar, milliy madaniyat

Abstract

Ushbu maqolada xalq musiqasi asarlarini pedagogik jarayonda qo‘llash orqali milliy o‘zlikni shakllantirishning metodik usullari tahlil qilinadi. Xalq musiqasi o‘zining boy tarixiy va madaniy merosi orqali yosh avlodni milliy qadriyatlar, an’analar va madaniyat bilan tanishtiradi. Musiqaning tarixi, janrlari va tuzilishi haqida o‘rgatish bolalarga o‘z xalqining madaniy merosini anglash va hurmat qilishga yordam beradi. Pedagogik jarayonlarda interaktiv yondashuvlar, musiqiy ijro va faoliyatlar orqali milliy o‘zlikni shakllantirishning samarali yo‘llari ko‘rsatilgan. Xalq musiqasi ta’limi nafaqat musiqiy qobiliyatlarni rivojlantiradi, balki o‘quvchilarda milliy faxr va o‘z tarixiga bo‘lgan hurmatni kuchaytiradi. Maqola milliy o‘zlikni shakllantirishda xalq musiqasining o‘rni va uning pedagogik usullarini chuqur o‘rganishga yo‘naltirilgan.

Downloads

Published

2025-03-30

How to Cite

Sitora Xolmurod qizi Nurova. (2025). Xalq musiqasi asarlaridan foydalanish orqali milliy o‘zlikni shakllantirishning pedagogik usullari . Science and Education, 6(3), 305–309. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7553

Issue

Section

Pedagogical Sciences