Bolalarda musiqiy eshitish qobiliyatini rivojlantirishda psixologiyaning o‘rni

Authors

  • Malika Abduraupovna Ravshanova Buxoro psixologiya va xorijiy tillar instituti

Keywords:

bolalar, musiqiy eshitish, psixologiya, rivojlanish, hissiy rivojlanish, kognitiv rivojlanish, musiqiy ta’lim, interaktiv yondashuv, ritm

Abstract

Ushbu maqola bolalarda musiqiy eshitish qobiliyatini rivojlantirishda psixologiyaning o‘rni haqida batafsil ma’lumot beradi. Musiqa inson hayotida muhim rol o‘ynaydigan faoliyat bo‘lib, bolalarda uning rivojlanishi nafaqat tovushlarni eshitish, balki mantiqiy tahlil qilish, hissiy va kognitiv jarayonlarni o‘z ichiga oladi. Maqolada musiqiy eshitish qobiliyatining asosiy elementlari, musiqaning bolalarga psixologik ta’siri va musiqiy ta’limda psixologik yondashuvlar haqida so‘z yuritiladi. Shuningdek, musiqaning bolalar rivojlanishiga, ularning ruhiy holatiga, hissiy va ijtimoiy ko‘nikmalariga qanday ta’sir qilishi tahlil qilinadi. Musiqa ta’limi va interaktiv yondashuvlar orqali bolalar musiqiy qobiliyatlarini rivojlantiradi va ularning umumiy rivojlanishiga katta hissa qo‘shadi. Maqola psixologiya va musiqa o‘rtasidagi o‘zaro aloqalarni o‘rganishga va bolalar tarbiyasida musiqa ta’limining ahamiyatini tushuntirishga qaratilgan.

Downloads

Published

2025-03-30

How to Cite

Malika Abduraupovna Ravshanova. (2025). Bolalarda musiqiy eshitish qobiliyatini rivojlantirishda psixologiyaning o‘rni . Science and Education, 6(3), 339–343. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7559

Issue

Section

Pedagogical Sciences