O‘zbekistonda startaplarning huquqlari va tartibga soluvchi muhiti
Keywords:
Startaplar, Qonunchilik asoslari, Tadbirkorlik huquqi, Intellektual mulk, Innovatsion siyosat, O‘zbekistonAbstract
O‘zbekistonda startaplarning paydo bo‘lishi va jadal rivojlanishi mamlakatning bilimga asoslangan iqtisodiyotga o‘tayotganini va tadbirkorlik uchun yanada qulay huquqiy muhit yaratilganini aks ettiradi. Ushbu maqolada konstitutsiyaviy kafolatlar, fuqarolik va tijorat qonunchiligi asoslari, innovatsion qonunchilik va intellektual mulkni tartibga solish masalalariga e’tibor qaratilib, O‘zbekistonda tashkil etilgan va faoliyat yuritayotgan startaplarning huquqlari va qonuniy faoliyati ko‘rib chiqiladi. Moliyalashtirish, soliqqa tortish, mehnat munosabatlari, raqamli muvofiqlik va nizolarni hal qilishning huquqiy jihatlariga alohida e’tibor beriladi, chunki bu sohalar boshlang‘ich korxonalarning operatsion realligini belgilaydi. Tahlil soliq imtiyozlari, texnoparklar doirasidagi imtiyozli rejimlar, innovatsion markazlarni tashkil etish kabi davlat siyosatining muhimligi, bularning barchasi startaplarni huquqiy va institutsional qo‘llab-quvvatlashni ta’kidlaydi. Shu bilan birga, byurokratik to‘siqlar, intellektual mulk huquqlarini ta’minlash va amaldagi qonunlarni tez o‘zgaruvchan texnologik sharoitlarga moslashtirish nuqtai nazaridan muammolar saqlanib qolmoqda. Maqolada ta’kidlanishicha, bir vaqtning o‘zida huquqlarni himoya qiluvchi va majburiyatlarni amalga oshiradigan muvozanatli huquqiy tizim barqaror startap ekotizimini rivojlantirish uchun markaziy o‘rinni egallaydi. Unda O‘zbekistonning huquqiy bazasining xalqaro standartlarga mos ravishda davom ettirilishi uning startaplarining global raqobatbardoshligi va milliy iqtisodiyot o‘sishiga hissa qo‘shish qobiliyati uchun hal qiluvchi ahamiyatga ega bo‘ladi, degan xulosaga keldi.Downloads
Published
2025-08-25
How to Cite
Diyorbek Abdullayevich Turanov. (2025). O‘zbekistonda startaplarning huquqlari va tartibga soluvchi muhiti . Science and Education, 6(8), 82–88. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7944
Issue
Section
Pedagogical Sciences