Buyuk Ipak yo‘li xalqlari san’ati jarayoni va evolyutsiyasining nazariy asoslari

Authors

  • Dilshodjon Doniyor o‘g‘li Davronov Buxoro psixologiya va xorijiy tillar instituti

Keywords:

buyuk ipak yo‘li, mavrigixonlik, musulmon dini, san’at, musiqa, raqs, arxitektura, rasm, musiqa asboblari, uslublar, haykallar va bosma tasvirlar

Abstract

Buyuk Ipak yo‘li nafaqat ipak, ziravorlar, qimmatbaho metallar, minerallar, hunarmandchilik, arxitektura va rasm kabi mahsulotlarni eksport qilish yo‘li bo‘lib xizmat qilgan, balki teatr tomoshalari, raqs va musiqa san’ati kabi madaniy almashinuvlarni ham amalga oshirgan. Dinlarning tarqalishida, ayniqsa islom dinining tarqalishida Buyuk Ipak yo‘li ham muhim rol o‘ynagan. Mavrigixonlik Turkmanistonning Mari shaxrida paydo bo‘ldi. Musulmon savdogarlar qaerda bo‘lsalar, o‘z namozlarini o‘qishar, va savodni ham insof bilan qilishar edi, buni ko‘rgan boshqa din vakillari Islom dinini tan olishga majbur bo‘lganlar. 1877 yilda baron Ferdinand fon Rixthofen birinchilardan bo‘lib savdo yo‘li xaritasini batafsil o‘rganib, unga “buyuk ipak yo‘li” deb nom berdi.

Downloads

Published

2024-11-29

How to Cite

Dilshodjon Doniyor o‘g‘li Davronov. (2024). Buyuk Ipak yo‘li xalqlari san’ati jarayoni va evolyutsiyasining nazariy asoslari . Science and Education, 5(11), 299–305. Retrieved from https://openscience.uz/index.php/sciedu/article/view/7304

Issue

Section

Pedagogical Sciences